Logo
  • Produkty
  • E-shop
  • Služby
  • O nás
  • Kontakty
    • Centrála LUBSTAR CZ
    • Centrála LUBSTAR SK
    • Obchodní zástupci CZ
    • Obchodní zástupci SK
  • cz
  • en
  • de
  • sk
  1. Home
  2. Lubstar Academy
  3. 14. Díl - ÚDRŽBA PLYNOVÝCH MOTORŮ POMOCÍ ANALÝZ OLEJŮ

14. Díl - ÚDRŽBA PLYNOVÝCH MOTORŮ POMOCÍ ANALÝZ OLEJŮ

Novinky z Lubstaru
 
 

LUBSTAR ACADEMY

14. Díl - PREVENTIVNÍ ÚDRŽBA PLYNOVÝCH MOTORŮ POMOCÍ ANALÝZ OLEJŮ

PRAVIDELNÉ ROZBORY OLEJŮ POUŽÍVANÝCH V PLYNOVÝCH KOGENERAČNÍCH MOTORECH POMÁHAJÍ BEZPORUCHOVÉMU PROVOZU A VYSOKÉ PRODUKTIVITĚ. VE VÝSLEDKU TAK ŠETŘÍ SPOTŘEBU OLEJE A TAKÉ ČAS A PENÍZE VYNALOŽENÉ NA PROSTOJE PŘI PORUCHÁCH PLYNOVÝCH MOTORŮ. ANALÝZA OLEJŮ JE ÚČINNÁ PREVENCE PROTI NÁKLADNÝM OPRAVÁM.

HLAVNÍ PŘÍNOSY PRAVIDELNÝCH ROZBORŮ OLEJŮ

  • Snížení prostojů ve výrobě.
  • Včasné předcházení potenciálním problémům.
  • Možnost plánování údržby strojů.
  • Snižování nákladů na opravy zařízení.
  • Úspora práce servisních techniků.
  • Optimalizace intervalů údržby.
  • Prodloužení výměnných intervalů olejů.
  • Průběžná kontrola stavu olejů.
  • Okamžitý přehled o stavu stroje.
     

CO PŘESNĚ JE SOUČÁSTÍ ROZBORU A CO NÁM NAMĚŘENÉ HODNOTY MŮŽOU NAPOVĚDĚT?

 

 

VISKOZITA

Základní parametr každého mazacího oleje. V případě plynových motorů viskozita oleje obvykle roste v důsledku termooxidační degradace nebo znečištění, pokles viskozity není příliš typický a bývá následkem degradace polymerního zahušťovače v případě vícestupňových olejů nebo nasazením špatného oleje.

 

 

 

 

TBN

Celkové číslo alkality. Velký význam má při spalování plynů, jejichž hořením vznikají sloučeniny, které mohou zvláště za přítomnosti vlhkosti tvořit látky kyselého charakteru (bioplyn, skládkový plyn); charakterizuje obsah přísad, které během provozu motoru tyto kyselé látky neutralizují.

 

TAN

Celkové číslo kyselosti. Charakterizuje nárůst obsahu kyselých složek v oleji. Tyto složky mohou vznikat spalováním plynu a stárnutím oleje. Často se používá kritérium „hodnota TAN nesmí být rovna nebo větší než hodnota TBN“.

 

OXIDACE, NITRACE

Určují se pomocí infračervené spektrometrie a jejich hodnota charakterizuje postup degradace oleje. Někdy se také stanovuje hodnota sulfatace.

 

PŘÍTOMNOST VODY V OLEJI

Přítomnost vody souvisí s možným průnikem chladicí směsi do oleje, případně s nevyváženými podmínkami spalování. Větší množství negativně ovlivňuje jak olej, tak motor.

 

GLYKOL

Přítomnost glykolu stejně jako vody souvisí s možným průnikem chladicí směsi do oleje. Prakticky všichni výrobci plynových motorů doporučují okamžitý zásah při detekci jakéhokoliv množství glykolu v oleji, je to důsledek jeho negativního působení na přísady oleje a téměř jisté degradace oleje.

 

OTĚROVÉ KOVY

 

Někteří výrobci doporučují limity obsahu otěrových kovů, ale většina se přiklonila k trendové analýze. Dnes se pomocí optické emisní spektrometrie s indukcí vázaným plazmatem sleduje 14 až 22 prvků (jsou mezi nimi samozřejmě také aditivní prvky a prvky související se znečištěním oleje, ne jen otěrové kovy) a trendová analýza velmi spolehlivě odhalí i malé odchylky od normálního průběhu.

 

i-pH

 

Často se kromě uvedených parametrů sleduje parametr označovaný i-pH (z anglického initial pH), který se používá k hodnocení možné korozívnosti oleje.

 

 

ZDROJ:ALS Czech Republic, s. r. o. 

ROZBORY OLEJE PRO PLYNOVÉ MOTORY
Preventivní údržba strojů pomocí analýz olejů

 

V rámci analýz olejů dlouhodobě spolupracujeme s akreditovanou analytickou laboratoří ALS Czech Republic, s. r. o., která využívá nejmodernější certifikované tribotechnické postupy vedoucí k těm nejpřesnějším výsledkům. 

 

 

Náhled protokolu analýzy oleje v bioplynové stanici:

Předchozí díly LUBSTAR ACADEMY:

 

1. Díl - ZÁKLADOVÉ OLEJE

2. Díl - NEJNOVĚJŠÍ SPECIFIKACE MOTOROVÝCH OLEJŮ

3. Díl - HYDRAULICKÉ KAPALINY

4. Díl - NEJNOVĚJŠÍ OEM SPECIFIKACE MOTOROVÝCH OLEJŮ

5. Díl - PRŮMYSLOVÉ OBĚHOVÉ A PŘEVODOVÉ OLEJE

6. Díl - KAPALINY NA ZPRACOVÁNÍ KOVŮ

7. Díl - PÉČE O EMULZE

8. Díl - NEJMODERNĚJŠÍ SPECIFIKACE PRO OPEL

9. Díl - HTHS VISKOZITA VS. SPOTŘEBA PALIVA

10. Díl - PROCES KALENÍ, KALÍCÍ OLEJE A POLYMERY

11. Díl - CHLADÍCÍ KAPALINY

12. Díl - PLASTICKÁ MAZIVA

13. Díl - TYPICKÉ PROBLÉMY PLYNOVÝCH MOTORŮ DLE POUŽÍVANÉHO PALIVA

 

 

Kontakty

  • Centrála LUBSTAR pro CZ
  • Centrála LUBSTAR pro SK
  • Obchodní zástupci - CZ
  • Obchodní zástupci - SK

Katalog produktů

  • Průmyslové oleje
  • Automobilové oleje
  • Obráběcí kapaliny
  • Plastická maziva

Další odkazy

  • E-shop
  • Kariéra
  • O společnosti LUBSTAR
Všechna práva vyhrazena (c) 2024 LUBSTAR.cz
Úvod
Produkty
E-shop
Služby
O nás
Kontakty Submenu
Centrála LUBSTAR CZ
Centrála LUBSTAR SK
Obchodní zástupci CZ
Obchodní zástupci SK
  • cz
  • en
  • de
  • sk
×

Cookies

Naše webové stránky používají cookies, které nám pomáhají zjistit, jak jsou naše stránky používány. Abychom cookies mohli používat, musíte nám to povolit. Kliknutím na tlačítko ,,Povolit všechny“ udělujete tento souhlas.

Pro více informací klikněte ZDE

Pouze nutné cookies
Vlastní nastaveni
Povolit všechny cookies